WORD.

Jag har sådan ångest nu för tiden , över vad jag äter osv. Jag har börjat äta så mycket onyttigt. Bakar varje dag. Då det är svin kul ! Men det blir lite för mycket. jag tänker själv inte på det. men så blir det. och på kvällen kommer ångesten. tränar VARJE kväll bara för att jag ska ¨må bättre¨ ... Detta är då inte bra. Jag måste börja äta nyttigt och bra igen. Samt börja träna. Men jag har ingen att träna med. Det är alltid roligare att träna med någon. då man blir mer peppad och man har en anledning till att gå till gymmet. Jag har INGA pengar. då jag har slösat alla pengar på kläder och annan skit. Vilket var otroligt dumt utav mig. men gjort är gjort. Jag hatar att springa ute , då jag inte gillar folk som ska glo sönder när man är ute och springer. Jag har varit ute och sprungit några gånger. men det har alltid varit på helgerna och jävligt tidigt på morgon , runt 4-5 kanske. Jag gillar verkligen inte att folk ska kolla på en när man tränar. Då jag känner mig svettig och äcklig. Men det är en sådan underbar känsla att bara få träna och ge allt man pallar!!
Jag har som sagt en otrolig ångest över min kropp. Ett tag så käkade jag nästan ingenting och jag fick skit av mina vänner,som sa att jag bantade osv. Men jag ville testa nya saker osv. Det slutade inget bra och jag mådde bara mer och mer dåligt av det. Jag började äta igen. Mer denna gången. Tröst åt. Då jag mådde piss över precis allting. Över att jag var helt ensam. Jag hade ingen. Jag hade lämnat alla mina vänner, jag och min pojkvän hade precis gjort slut, jag pratade knappt med min familj. Allting blev bara fel.
Sedan slutade jag äta igen. Och min familj tröttnade på det och tjatade på mig att jag skulle börja äta igen. Jag började smått äta mat igen och nu sitter jag här. Äter kakor och annan skitmat och får inte i mig det jag behöver. Helvete.
Jag vill ha en kropp som jag är nöjd över. Som jag stolt kan visa upp till sommaren , utan att skämmas. Det är nog alla tjejers dröm. Att få en kropp som alla dessa Victoria Secrets modellerna osv. Men jag har ingen motivation till att ta tag i det hela. Utan det blir att jag blir upprörd och ledsen över saker och ting och fyller tomrummet med mat. haha . Mat är min kärlek.

Jag har en massa komplex över min kropp. Mina lår, min mage, mina ben, min näsa. Ja . listan kan bli lång. Allt mitt självförtroende över mig själv är borta igen och det krävs så mycket för att bygga upp det. Och det första jag vill är att ha en kropp som jag är stolt över. Men jag behöver inspiration och folk som säger till mig att aldrig ge upp. Även hur svårt det än kan vara.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är sjukt vacker!!!!

2012-05-07 @ 21:22:09
Postat av: Linnea

Bara så du vet så är du otroligt fin. Jag tror inte jag har sett dig i verkligheten, men du är fruktansvärt vacker på bilder. Du borde vara stolt över dig själv. Sluta tänk på vad du äter hela tiden, träna inte för att du måste, träna för att det är kul :)

Du behöver inte jobba på dina matvanor eller på din kropp, du behöver jobba på ditt självförtroende. Men du är fin och vacker Emma, intala dig själv det :)

2012-05-08 @ 14:56:35
Postat av: johanna

säg inte så, jag har haft samma problem och jag är yngre än dig! Men va nöjd med dig själv istället, jag tycker inte att du är tjock och man FÅR äta tjockismat ibland.. jag tycker inte du borde stäva efter att bli pinsmal, det är såååå mycket snyggare om du håller dig till normal vikten för det är SNYGGAST SÅ, och det är absolut inget fel på din kropp.



jag är ingen expert precis men det va hur jag tänker

2012-05-08 @ 22:03:52
Postat av: Din Elsi.

Fina Emma.

Raringen då, de sista du skall göra är att sluta äta. Även fast man inte direkt kan säga att du bantade ska du INTE INTE INTE sluta äta , gumman. Du behöver mat för energi och för att orka om dagarna. Ät, men ät rätt. Och tro mig, jag vet hur det är Emma. Men jag har ångest åt fel håll. Du vet ju att jag är smal. Jag har inga bröst, inga speciella kurvor, har höft och rumpa. Men inga kurvor. Och du av alla vet mycket väl att jag äter så de står härliga till, och då menar jag inte mycket, då menar jag skit, skitskitskit... Donken, sötsaker, socker osv.osv. Bara tjockismat, men jag mår inte bra av det, jag går inte upp i vikt, jag är på samma vikt. Alltid, och det resulterar att de onyttiga flyter ut i mitt blod. Vilket kan leda till blodsjukdommar. Jag tränar inte för att bli smalare, jag tränar för att få muskler, bygga upp mig lite mer. Bygga upp mer muskler . Och må bra, jag tränar för att jag blir gladare, jag äter nyttigt för att må bra, inte gå ner i vikt.



Gumman, du är så perfekt. Tro inget annat. Okej.

2012-05-09 @ 20:19:08
Postat av: Henkean

Vafan!? Du har sjukt nice kropp ju?..

2012-06-18 @ 05:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0